30 Aralık 2011 Cuma

Mîrzayê Piçûk aka Küçük Prens


İnandığım bir şeyler varsa benim şu hayatta,
bunlardan biri de;
anadili Kürtçe olan bir çocuğun da Küçük Prens okuma hakkı olduğudur.
Yoksa benim narin beynim ne anlar siyasetten, iktidar oyunlarından.

Benim kadın ruhumun bildiği bir gerçek vardır:
Çocuk değerlidir.
İnsan değerlidir.
Gerisi teferruattır.
Gerisi oyundur.
Gerisi günün sonunda yalan ve dolandır.

Çocuk kalbi saftır, sevgiyle büyür,
ve içine nefret kaçan o minik kalp büyüyünce bir canavara dahi dönüşür.

2 yorum:

  1. Acaba bu kitabın Kürtçesi var mı diye bakınırken gördüm burayı. Meseleyi ne güzel özetlemişsiniz. Niçin yazmayı bıraktınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için, şimdi gördüm. Bilemiyorum, şu sıralar aynı soruyu kendime ben de soruyorum.

      Sil